Bojovník I (Virabhadrasana I)


Warning: set_time_limit() has been disabled for security reasons in /data/web/virtuals/132103/virtual/www/wp-content/plugins/ultimate-social-media-plus/libs/controllers/sfsi_socialhelper.php on line 148

Warning: set_time_limit() has been disabled for security reasons in /data/web/virtuals/132103/virtual/www/wp-content/plugins/ultimate-social-media-plus/libs/controllers/sfsi_socialhelper.php on line 148

Níže uvedený postup je při provádění od pravé nohy. Stejným způsobem je nutné pozici provést i od nohy levé.

bojovnik 1

 

logo - zasady cviceniProvedení

  • Postavte se do pozice hory nebo můžete vycházet také z pozice střechy.
  • Pravé koleno je pokrčené, pokud to svaly dovolí, snažte se udržovat stehno rovnoběžně s podložkou, chodidlo je celou plochou na zemi  a prsty směřují kolmo k přednímu okraji podložky. Holeň je kolmo k podložce.
  • Levá noha je také přitisknuta celým chodidlem do podložky, pata je natočená vpravo a  svírá úhel 45-60 stupňů.  Pokud to jde, srovnejte paty tak, aby byly v jedné rovině (kvůli lepšímu udržení rovnováhy můžete dát nohy maximálně na šířku pánve).
  • S výdechem se snažte srovnat pánev, zavírejte ji a snažte se ji udržet rovnoběžně s přední stranou podložky.
  • Hlídejte si, aby vám pravý bok neujížděl do strany.
  • Ruce vytahujte vzhůru, mějte je narovnané až do konečků prstů, pokud to jde, spojte dlaně k sobě.
  • Hrudní koš vytahujte z pánve vzhůru, ramena stahujte od uší dolů, zároveň se ale nohama ukotvujte do podložky.
  • Hlava je v neutrální pozici nebo ji můžete lehce zvednout vzhůru a dívat se na dlaně

logo - pozitivní účinkyPozitivní účinky a terapeutické zaměření

  • Pomáhá při ischiasu
  • Protahuje hrudník, plíce, ramena a krk, břicho a třísla, posiluje ramena a paže, zádové svaly,
  • Protahuje a posiluje stehenní svaly, kotníky a lýtka

logo - kontraindikaceKontraindikace

  • Vysoký krevní tlak a problémy se srdcem
  • Pokud máte problém s rameny, držte paže rovnoběžně nebo trochu šířeji od sebe
  • Pokud máte problémy s krkem, držte hlavu v neutrálním postavení a nedívejte se vzhůru na dlaně.

logo - modifikace  Modifikace

  • Pokud máte problém udržet levé chodidlo celou plochou na zemi, můžete si jej lehce podložit – například ručníkem.
  • Pokud máte problém s rameny, držte paže rovnoběžně nebo trochu šířeji od sebe
  • Pokud máte problémy s krkem, držte hlavu v neutrálním postavení a nedívejte se vzhůru na dlaně.

logo - variace Variace

  •  různé druhy předklonů (např. s rukama spojenými za zády, prsty propletenými za zády, atd.)
  • torze
Facebook0
Facebook
YOUTUBE57

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *