Bojovník II (Virabhadrasana II)


Warning: set_time_limit() has been disabled for security reasons in /data/web/virtuals/132103/virtual/www/wp-content/plugins/ultimate-social-media-plus/libs/controllers/sfsi_socialhelper.php on line 148

Warning: set_time_limit() has been disabled for security reasons in /data/web/virtuals/132103/virtual/www/wp-content/plugins/ultimate-social-media-plus/libs/controllers/sfsi_socialhelper.php on line 148

Níže uvedený postup je při provádění od pravé nohy. Stejným způsobem je nutné pozici provést i od nohy levé.

bojovník 2

 

 

logo - zasady cviceniProvedení

  • Prsty pravé nohy směřují kolmo k přednímu okraji podložky, dávejte pozor, aby Vám koleno nepadalo dolů.
  • Snažte se holeň udržovat kolmo na podložku, koleno je přímo nad kotníkem, pokud Vám to svaly dovolí, snažte se stehno udržovat rovnoběžně s podložkou.
  • Levá pata je vtočená mírně dovnitř  (úhel 45-60 stupňů), paty jsou v jedné přímce.
  • Zpevněte levé stehno a vytáčejte jej lehce ven. Pánev je otevřená, představte si, že vaše stehna jsou jako stránky knihy a vy se je snažíte rozevírat od sebe.
  • Ruce upažte tak, abyste je měli rovnoběžně s podložkou dlaněmi dolů.
  • Vytahujte ruce aktivně do stran, nenechejte je padat dolů, ramena stahujte od uší.
  • Dívejte se za prsty pravé ruky.
  • Dejte pozor, abyste tělo neukláněli do stran.
  • Přitahujte kostrč lehce ke stydké kosti, vytahujte se za temenem hlavy 

logo - pozitivní účinkyPozitivní účinky a terapeutické zaměření

  • Protahuje a posiluje stehenní svaly, kotníky a lýtka
  • Protahuje třísla, prsa, plíce, ramena
  • Stimuluje břišní orgány, zvyšuje obranyschopnost organismu,
  • Pomáhá při bolestech zad (ásana vhodná ve druhém trimestru těhotenství)
  • Pomáhá při syndromu karpálního tunelu, plochých nohách, osteoporóze, neplodnosti, ischiasu

logo - kontraindikaceKontraindikace

  • Vysoký krevní tlak
  • Průjem
  • Pokud máte problémy s krkem, držte hlavu v neutrálním postavení, dívejte se před sebe

logo - modifikace  Modifikace

  • Pokud máte problém udržet levé chodidlo celou plochou na zemi, můžete si jej lehce podložit – například ručníkem.
  • Pokud neudržíte pravé koleno pokrčené, můžete jej lehce podepřít sedátkem židle.

 

logo - variace Variace

  • Úklony na pravou a levou stranu
  • Setrvání v základním postavení a přetočení dlaní vzhůru.
Facebook0
Facebook
YOUTUBE57

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *