Bojovník III (Anjaneyasana)


Warning: set_time_limit() has been disabled for security reasons in /data/web/virtuals/132103/virtual/www/wp-content/plugins/ultimate-social-media-plus/libs/controllers/sfsi_socialhelper.php on line 148

Warning: set_time_limit() has been disabled for security reasons in /data/web/virtuals/132103/virtual/www/wp-content/plugins/ultimate-social-media-plus/libs/controllers/sfsi_socialhelper.php on line 148

Literatura se rozchází v pojmenování toho, která ásana je považována za bojovníka III - některá za ni považuje tuto pozici, kterou uvádím já, jiná pozici letadla (rovnovážného bojovníka), kdy stojíte na jedné noze , druhou máte zvednutou a rovnoběžně s podložkou.

Níže uvedený postup je při provádění od pravé nohy. Stejným způsobem je nutné pozici provést i od nohy levé.

 

bojovnik 3

 

 

logo - zasady cviceniProvedení

  • Vycházejte z pozice hory nebo pozice střechy (psa s hlavou dolů). Ze střechy vykročte pravou nohou mezi dlaně, zadní nohu postavte na vysokou špičku. Z pozice hory zanožte levou nohu, postavte ji na špičku, pravá noha je pokrčená v koleni.
  • Koleno pravé nohy míří přímo vpřed, stehno se snažte mít rovnoběžné s podložkou.
  • Koleno a kotník jsou v kolmici na podložku, dávejte pozor, aby koleno nepředcházelo kotníku.
  • Zadní noha je natažená v koleni, pokud je ale potřeba, můžete koleno lehce pokrčit, případně položit na podložku.
  • Stehno zadní nohy rotujte dovnitř.
  • Zadní nohu postavte na vysokou špičku, pokud je to možné, chodidlo je kolmo k podložce.
  • Pánev je v neutrálním postavení, kyčle směřujte dopředu.
  • Neprohýbejte se v bedrech - pupek tlačte k páteři, kostrč tlačte dolů a dovnitř
  • Vzpažte, spojte dlaně k sobě nebo je nechejte na šířku ramen. Ramena stahujte od uší dolů.
  • Paže lehce rotujte ven. Pokud to jde, mějte natažené lokty.

logo - pozitivní účinkyPozitivní účinky a terapeutické zaměření

  • Posiluje dolní končetiny
  • Zpevňuje trup, protahuje páteř.
  • Protahuje stehna

logo - kontraindikaceKontraindikace

  • Vysoký krevní tlak
  • Problémy s koleny
  • Problémy s rovnováhou

logo - modifikaceModifikace

  • Pokud máte problém udržet rovnováhu, můžete dát koleno zadní nohy na zem
  • Pokud neudržíte pravé koleno pokrčené, můžete jej lehce podepřít sedátkem židle.
  • Pokud neudržíte ruce vzhůru, můžete si položit dlaně na stehna

logo - variaceVariace

  • Dlaně na podložce
  • Předloktí na podložce
  • Dlaně spojené za zády, lehký hrudní záklon
  • Dlaně spojené za zády, předklon
  • Spojené dlaně, tělo lehce předkloněné dopředu, ruce, záda a zadní noha v jedné rovině
  • Rotace
    • Spojené dlaně, loket zapřený o stehno
    • Jedna z dlaní/prsty na podložce (z vnitřní nebo vnější strany chodidla), druhá ruka směřuje vzhůru. Lze provádět na obě strany. 
    • Jedna ruka podvlečená pod stehnem, druhá položená na bedrech, dlaně spojené. Lze provádět na obě strany. 
Facebook0
Facebook
YOUTUBE57

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *